Sidor

tisdag 4 maj 2010

Det gjorde min dag!


Idag blev jag riktigt glad! Lärarstudenten Sally kom tillbaka till skolan efter att ha brutit benet. Hon halkade på skolan för ett tag sen och det var jag och några fler som hjälpte henne när hon halkade. Benet var helt knäckt och ganska så läskigt, så vi satt där på marken med henne tills ambulansen kom.
Så idag kom Sally till skolan och hon frågade efter mig. När jag träffar henne så ger hon mig en stor kram och tackar för hjälpen. Hon sa att jag verkligen hade hjälpt henne när jag satt där med hennes fot i mitt knä, att jag hade varit så lugn och att jag visste vad jag skulle göra (det får man väl tacka birgittaskolan för). Och att hon sa det, en vuxen människa som jobbar på akuten, det gjorde mig väldigt glad. Hon uppskattade mig och vad jag hade gjort och det är inte så ofta man får höra det.

1 kommentar: