Sidor

måndag 14 juni 2010

Fredag - STUDENTEN!

Det är nu det smäller!! Jag tar STUDENTEN! Tänk att man gått i tre år och väntat på den här dagen och så när den kommer känner man att man gärna hade umgåtts lite mer med klassen. Jag kommer verkligen sakna den, OP3SA! Allt har kännts så tryggt under dessa tre år och det kan jag verkligen tacka er för!

Studentdagen började tidigt sam fan. Klockan var ställde på fem eftersom champagnefrukosten var kl sju. Det trista var att det verkligen spöregnade så det blev inte mycket till champagnefrukost men det blev allt en liten sipp inne på en av skolans toaletter!


Dagen fortsatte med avslutning i aulan. Det var äntligen vår tur att skrika och gorma! Kommer ihåg förraåret när jag gick i tvåan och jag satt där och tyckte allt var tråkigt och jag kunde inte fatta att studenterna kunde tycka det var så jävla kul, men det var det!!! Jag mådde för övrogt ganska så dåligt men som tur var gick det över. Jag tror det var all stress som släppte.

                                     

Sen sprang vi ut och gick till respektive familj med skyltar och blommor. Det var väldigt skönt att se min familj stå där eftersom jag först trodde att de inte skulle hinna med det gjorde de!!

Blev straxt därefter flaket som var en av de roligaste saker jag gjort. Det var så härligt att åka runt med klassen och skrika att man tagit studenten. Bra musik hade vi ju också! Det var min pappa som körde och min bror som skötte ljudet. Vår mentor Andreas var även med för att se till så att allt gick rätt till. Och det gjorde han så bra, han tog även lite öl!
Efter flaket åkte alla hem till sitt för att fira studenten men jag och min familj åkte till tornby för att äta. Men jag var så jäkla trött så mycket till umgänge var jag väl inte. Sen blev klockan sju och då drog jag in till stan för att möta upp klassen. Vi skulle äte på Platå och vi hade även bjudit med Johan och Andreas. BTW så bjöd vi dem på varsin shot en tequila till Johan och en jäger till häger! Det var bra stämmning på platå men sen splittrades klassen i mindre grupper och drog ut på stan för att festa! Det var verkligen askul och så mycket folk det var! Har inte sett så mycket på väldigt läng! Men tack alla som jag träffade den kvällen, jag hade verkligen hur kul som helst!

Linnet och jag!

Tack OP3SA för tre underbara år!

3 kommentarer: