Sidor

torsdag 12 augusti 2010

Kulturkalaset


Senare på tisdagskvällen åkte vi in till Göteborg för att äta lite, men då kom vi även på att det var kulturkalas i staden. Det var asmycket folk ute men vi var lite för hungriga för att gå och kolla på all skit. men innan vi hittade någon restaurang som passade hörde jag ett bekant ljud. Det var nämligen Timo Räisänen som spelade på Götaplatsen så jag sprang dit och tittade lite. Jag är ju inte van att så så långt borta men det var riktigt trevligt i alla fall!

Tillslut hittade vi en restaurang på Avenyn som hette El Corazon. Det var ganska så dyrt men som tur var tyckte pappa att det var vi värda! Så för min del blev det Pollo al ajillo - Grillad vitlöksmarinerad majskycklingfilé. Med röd mojosås samt saltbakad kanarie potatis och grillad majskolv. Det var verkligen jättegott!

På vägen till bilen upptäckte vi att Carola spelade så vi gick och kollade på henne en stund men hon var inte riktigt vår grej.

3 kommentarer:

  1. fan vad ballt att uppträda på götaplatsen, såg häftigt ut! :D
    gött med lyxkäk också din storstadsfru ;)

    SvaraRadera
  2. HAHA Ja jag menar den Pelle-snusk! :O Jag hade också glömt honom så jag fick en chock XD haha Tack förresten! :D

    SvaraRadera
  3. haha Lina såg han lika äcklig och ful ut som förut eller? :P

    SvaraRadera