Sidor

lördag 16 oktober 2010

Fighting Against Rape.


Idag var jag ju på en självförsvarskurs med Caroline och det var verkligen kul och lärorikt! Det var ju mycket som man hade hört innan men tränarna sa att man alltid ska vara förberedd, att man ska utstråla självsäkerhet så att man inte från början gör sig till ett offer. Så nu när jag är ute och går, om det är mörkt och man känner sig lite otrygg så ska jag utstråla självsäkerhet, för nu kan jag slåss lite också så ni får akta er!

Tycker verkligan att killarna som anordnar denna kurs är ascoola. De gör det på sin fritid och de är riktigt engagerade. De vill verkligen hjälpa oss tjejer att kunna känna oss tryggare så om något skulle hända så kan man åtminstone göra ett bra motstånd.
Här är deras Facebook sida om ni vill gå in och kolla lite
http://www.facebook.com/pages/FAR/118467034878374?v=wall

2 kommentarer:

  1. alltså jääävlar vad coola vi ser ut, helt sick! jätteduktiga killar, massa credit till dom! skulle aldrig orka engagera mig i nåt på min fritid..

    SvaraRadera
  2. haha ne inte jag heller, är på tok för lat för det :P

    SvaraRadera